İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirimi

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun 14. Maddesi ile, işyerinde meydana gelen iş kazaları ve meslek hastalıklarının işveren tarafından kaydının tutulması, incelenmesi ve bildiriminin yapılması zorunlu hale gelmiştir.
Birim yöneticilerinin; meydana gelen,

  • İş kazası veya meslek hastalığını hemen aynı gün içerisinde kolluk güçlerine bildirmekle, 
  • “İş Kazalarını, kazadan sonraki 3 iş günü içinde,
  • “Meslek Hastalıklarını, kendilerine bildirilmesiyle (sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından) birlikte, öğrendikleri tarihten itibaren 3 iş günü içinde;

Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'ne bildirmekle yükümlüdürler. 


Tanımlar, tutulacak kayıtlar, raporlar ve daha fazla bilgi için işvereninizle birlikte “Kırıkkale Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi” ile irtibat kurunuz.
Bildirimler "İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu" ile yapılır.